Tuesday, April 4, 2006

Hidup penuh cabaran...

Aku tak megerti langsung... Tak megerti apa itu cinta.. Dah beberapa tahun "cinta" mengasingkan diri dari aku... Dah beberapa tahun "cinta" mendiamkan diri, menyembuyikan diri dari seorang yang giat mencari "cinta".... Umpama kapal yang gagal mencari tempat untuk mendarat... Itulah aku...
Duniaku gelap-gelita, mataku buka tetapi apa yang ku nampak? Gelap... Seolah-olah mataku tidak berfungsi lagi. Pelita! Pelita! Pelita! Ku nakkan pelita untuk menerangkan duniaku... Apa pun rintangan, apa pun halangan, ku masih memegang kuat hasratku untuk mencari pelitaku... Putih kata ku, suci niat ku. Namun tidak ketemu apa yang ku nakkan..
Haruskah ku meneruskan langkahku? Teruskan perjalananku dalam duniaku ni? Mengizinkan diriku sendiri carigali duniaku yang gelap-gelita ni? Apa gunanya? Apa yang ku dapat? Ku bacul... Takut... Berdiri kat tengah jalan, tak pasti mana satu jalan kena ku pergi.. Patutkah ku putus asa dalam mencari? Ya? Tidak? Ku tidak ingin menjadi abdi duniaku tetapi ku gagal mencari pelita untuk menerangkan jalanku.. Susahnya hidupku...
Kau muncul... Muncul dalam hidupku.. Sinaran cahaya matahari memancar dalam duniaku.. Pertama kali ku menikmati rasa "cinta"... Kau membawa ku keluar dari duniaku yang tidak berharapan dan memberiku harapan. Mendidik ku apa-apa yang perlu ku erti.. Kemunculan kau bagaikan secebis "puzzle" yang menyempurnakan "gambarku".... Tidak akan ku melepaskan tanganku.. Tidak... Terima kasih kerana memilihku... Terima kasih...

5 comments:

CherCherz said...

aduh..start balik her malay blog.
herm..no worries..no matter where u r,who u r..HE will still shine on u..showing u the way out..

sorceror said...

eh, pandai pun si shang ni berkarang dalam bahasa melayu..Tapi, ada ayat yg perlu ditukar utk menunjukkan kepakaran mu dalam bahasa melayu..hHaha..Siapa la pelita tu..hehe..Asalkan, ada pelita yang membuat mu gembira, ku pun terasa gembiranya. Take care..tata..

- @ 3.3 @ - said...

hahaha.. suddenly feel like writing so sit in front of the comp n write.

suffering man~ too long didnt study malay all my vocab gona case! T.T i super miss BM!!! I found a malay dictionary online hoho.. this is good stuff man haha

haha God will shine my way.. God is always there by my side i know..

not that i dun1 2 change the ayat but lack of knowledge la.. haha.. pelita? haha.. God knows who then it is more than enough.. hehe...

SaDdNesZ.jc said...

I hate BM... still do...

But I am impressed... ahahaha your BM is really the PWN lah..

- @ 3.3 @ - said...

PWN? wat is tat? hate BM? how come? It's a nice language~ hehe.. like BM since secondary.. hehe.. puisi n stuff.. fuiyo~